Monday, April 19, 2010

سپاهان در آستانه قهرمانی قرار گرفت

 

عکس آرشیوی از یک بازی سپاهان

نتایج روز پایانی هفته سی و یکم لیگ برتر به سود سپاهان اصفهان رقم خورد. این تیم با دو گل راه آهن را برد و با شکست 1 بر 0 ذوب آهن مقابل استقلال، در آستانه قهرمانی لیگ نهم قرار گرفت.

اکنون سپاهان با 8 امتیاز اختلاف در صدر جدول لیگ برتر ایستاده است و اگر از سه بازی آینده خود تنها یک امتیاز بدست آورد، جام قهرمانی را بالای سر خواهد برد.

سپاهان این هفته در ورزشگاه فولادشهر اصفهان، راه آهن، تیم شانزدهم جدول را شکست داد و 62 امتیازی شد. در این مسابقه، عمادرضا در دقیقه 35 از روی نقطه پنالتی و ابراهیم توره در دقیقه 52 برای زردپوشان اصفهان گلزنی کردند.

امیر قلعه نویی، سرمربی سپاهان به دلیل اخراج در دیدار قبل مقابل استیل آذین، در این بازی روی نیمکت تیمش حضور نداشت. او پس از این پیروزی، قهرمانی سپاهان را قطعی ندانست و گفت که هنوز سه فینال حساس دیگر پیش روی تیم او قرار دارد.

سپاهان در سه هفته باقیمانده به ترتیب با ابومسلم، پیکان و پرسپولیس روبرو خواهد شد و به نظر نمی رسد کسب یک امتیاز از این سه مسابقه برای قلعه نویی و تیمش کار دشواری باشد.

پس از سپاهان، ذوب آهن اصفهان با وجود شکست 1 بر 0 این هفته برابر استقلال تهران با 54 امتیاز هنوز مکان دوم را دارد، اما شانس قهرمانی اش به حداقل رسیده است.

تیم منصور ابراهیم زاده فقط در صورتی جام قهرمانی را از همشهری صدرنشین خود می گیرد که هر سه بازی باقیمانده (برابر مقاومت سپاسی شیراز، فولاد خوزستان و ملوان انزلی ) را ببرد و البته سپاهان هم در هر سه دیدارش بازنده باشد.

استقلال با کسب 3 امتیاز بازی این هفته مقابل ذوب آهن 52 امتیازی شد. یک پله صعود کرد و رده سوم جدول را از پرسپولیس گرفت. تیم صمد مرفاوی پس از نتایج مطلوب در لیگ قهرمانان آسیا، با این پیروزی به حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان امیدوارتر شد.

دیدار استقلال و ذوب آهن در ورزشگاه آزادی برگزار شد و تک گل آبی ها را سیاوش اکبرپور در دقیقه 40 از روی نقطه پنالتی زد. داور خطا روی فرهاد مجیدی، کاپیتان استقلال را خطای پنالتی اعلام کرد. اکبرپور ابتدا ضربه را گل كرد، اما به دليل ورود زود هنگام بازيكنان استقلال به محوطه جريمه گل مردود اعلام شد و اكبرپور در ضربه دوم گل برتری تیمش را ثبت کرد.

صمد مرفاوی پس از مسابقه با ابراز خوشحالی از این پیروزی از تیم ذوب آهن تمجید کرد و گفت: "بازی سختی برابر ذوب آهن داشتیم. به دليل انجام بازی‌های زياد در هفته های گذشته، خستگي در بازيكنان هر دو تیم مشهود بود، اما شرايط تيم ما بهتر از بود و در نهايت بازی را برديم."

منصورابراهیم زاده، سرمربی ذوب آهن نیز معتقد بود بازیکنانش در هفته های اخیر در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان فشار بیشتری از تیم استقلال متحمل شده اند و درباره دلیل افت تیمش گفت: "افت تیم ما فوتبالی نیست. افت تیم ما بدنی است و ناشی از فشارهایی است که به بازیکنان وارد شده است. بازیکنان ما دچار فوتبالزدگی شده‌اند."

در جدول رده بندی، پس از سپاهان (62 امتیاز)، ذوب آهن (54 امتیاز) و استقلال (52 امتیاز)، پرسپولیس با 51 امتیاز و استیل آذین با 49 امتیاز چهارم و پنجم هستند.

تیم های راه آهن و ابومسلم نیز با 28 امتیاز در انتهای جدول و در آستانه سقوط به دسته پایین تر قرار دارند.

No comments:

Post a Comment