Monday, April 19, 2010

کنسرت خیریه ابی زیر سایه خاکسترهای آتشفشانی

 

ابی - عکس از سعید جودت

سالن 150 ساله رویال آلبرت هال لندن، یکی از سالنهای مطرح اجرای موسیقی در بریتانیا و جهان است. سالنی که بعد از انقلاب ایران محل برگزاری اولین کنسرت بزرگ ایرانیان در اروپا بود و سه شنبه شب بار دیگر میزبان خواننده ای ایرانی خواهد بود.

این بار در این سالن در روز سه شنبه 20 آوریل (31 فروردین) کنسرت خیریه ابی به نفع مبتلایان به بیماری ام اس با ارکستری از سازهای کلاسیک در بخش اول و سازهای الکترونیک در بخش دوم برگزار خواهد شد؛ کنسرتی که نتیجه ماهها برنامه ریزی و چکیده ای از سی و پنج سال فعالیت ابی در ضبط آلبوم و کنسرت است.

دو سال پیش خانواده ای ایرانی در لندن به فکر برگزاری کنسرت خیریه ای برای مبتلایان به بیماری ام اس افتادند. بیماری ای که به تدریج می تواند بدن مبتلایان را فلج کند و سیستم عصب داخلی شان را مختل کند.

بزرگترین مرکز ام اس در بریتانیا MS society و بنیاد محمد صالحی به کمک این خانواده در برگزاری کنسرت خیریه آمدند و امیدوارند که بعد از سه شنبه شب توجه ایرانیان به این بیماری بیش از پیش جلب شود و برای تحقیق و پیشگری از آن، به موسسات یاری دهند.

اما مصیبتهای آسمانی هفته اخیر (خاکسترهای آتشفشانی ایسلند) باعث نگرانی کسانی شد که بلیت خود را از ماه ها قبل خریده بودند. شایعه لغو کنسرت از یک طرف و انتظار ابی در اروپا برای رسیدن به خاک بریتانیا از طرف دیگر، یکشنبه به پایان رسید. ابی در کنار یکی از قنادی های معروف لندن با دوستداران خود دیدار کرد و بلیت های کنسرت را به رسم یادگار امضا کرد.

با این حال "آندو" رهبر ارکستر به دلیل لغو شدن سفرهای هوایی به اروپا نتوانست برای این کنسرت از لس آنجلس به لندن بیاید و به جای او رهبر ارکستر جدیدی از طرف خود سالن آلبرت هال انتخاب شده است.

ابی در ساعات باقی مانده تا شروع کنسرت در حال تمرین با ارکستر سازهای کلاسیک و گروه همیشگی خود که از آلمان آمده اند، است.

این کنسرت از ماه ها قبل توجه مطبوعات داخلی بریتانیا را به خود جلب کرده و در برنامه های رادیویی و تلویزیونی (به زبان انگلیسی) با ابی گفتگو شده است.

تلویزیون بخش فارسی بی بی سی از این کنسرت متفاوت ابی در لندن، فیلمبرداری خواهد کرد و در هفته های آینده در بخش برنامه های موسیقی که جمعه شبها پخش می شود، نشان داده می شود.

No comments:

Post a Comment