Monday, April 19, 2010

خبرهای ورزشی – دوشنبه ۳۰ فروردین

 

لیورپول

لیورپول با پیروزی بر وستهم به رده ششم جدول بازگشت

در هفته سی و پنجم لیگ برتر فوتبال انگلستان، لیورپول در خانه ۳ بر ۰ وستهم را شکست داد و به رده ششم جدول رده بندی رسید.

لیورپول ابتدا در دقایق ۱۹ و ۲۹ توسط بنایون و انگوگ به گل رسید و سومین گل بازی هم در دقیقه ۵۹ با پای دروازه بان وستهم درون دروازه رفت.

اگر چه لیورپول با این پیروزی به رده ششم جدول بازگشت، اما تیم های تاتنهام و منچستر سیتی، با یک بازی کمتر، بالاتر از این تیم ایستاده اند و شانس بیشتری برای کسب رتبه چهارم و حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا دارند.

وستهم با این باخت در رده هفدهم ماند و خطر سقوط به دسته پایین تر همچنان این تیم را تهدید می کند. وستهم چهل و هفت سال است که در ورزشگاه آنفیلد نتوانسته لیورپول را شکست دهد.

پپ گواردیولا: خوب شد اینتر زسکامسکو را برد

پپ گواردیولا، سرمربی بارسلونا در آستانه دیدار رفت با اینترمیلان در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا می گوید نگران سفر طولانی مدت تیمش به ایتالیا است.

بارسلونا به دلیل فعالیت آتشفشانی در ایسلند و لغو پروازهای اروپایی با اتوبوس به میلان سفر کرده است و سه شنبه شب در ورزشگاه سن سیرو با اینترمیلان روبرو می شود. گواردیولا گفته است: "سفر چهارده ساعته با اتوبوس برای انجام مسابقه، آن هم به فاصله سه روز از بازی در لیگ اسپانیا، وضعیت ایده آلی برای ما نیست."

سرمربی بارسلونا ادامه داد: "خوشبختانه اینتر در دور قبل زسکا مسکو را برد، وگرنه مجبور بودیم تا مسکو با اتوبوس برویم."

گواردیولا همچنین تاکید کرد که تیمش توقف این هفته مقابل اسپانیول در لالیگا را فراموش کرده است و افزود: "اینتر با بازیکنانی که دارد، می توانند به هر روشی سرمربی بخواهد بازی کنند. من نمی دانم با چه اینتری روبرو خواهیم شد، ما فقط می خواهیم بر بازی خودمان تمرکز کنیم."

یوفا: لیگ اروپا برگزار می شود

اتحادیه فوتبال اروپا، یوفا، اعلام کرد با وجود لغو پروازهای اروپایی، دیدارهای نیمه نهایی لیگ اروپا مطابق برنامه برگزار خواهند شد.

بر اساس تقویم این مسابقات قرار است پنجشنبه این هفته تیم های لیورپول و آتلتیکو مادرید در شهر مادرید و همچنین فولام و هامبورگ در شهر هامبورگ، دیدارهای رفت مرحله نیمه نهایی را برگزار کنند. اما لغو پروازها به دلیل فعالیت آتشفشانی در ایسلند تردیدهایی را در مورد امکان برگزاری این دو دیدار به وجود آورده بود.

در بیانیه یوفا آمده است که با وجود تعطیلی فرودگاه ها، این بازی ها طبق برنامه برگزار می شود و در بیست و چهار ساعت آینده، اطلاعات دقیق درباره راه های ممکن برای سفر تیم های انگلیسی به مادرید و هامبورگ اعلام خواهد شد.

در صورتی که امکان سفر هوایی برای تیم لیورپول میسر نشود، این تیم امشب با قطار به بوردوی فرانسه خواهد رفت و از آنجا با هواپیما به مادرید پرواز می کند.

روی هاجسون، سرمربی تیم فولام نیز در تلاش است تا حد ممکن از سفر زمینی برای رسیدن به هامبورگ اجتباب کند. او گفته است که این سفر هزار و هشتصد کیلومتری هم برای تیم او و هم برای ۲۵۰۰ طرفدار این تیم که برای تماشای بازی بلیط خریده اند، مایه تاسف است.

لیگ برتر ایران

افشین پیروانی

افشین پیروانی مربی گری در تیم ملی و پرسپولیس را هم تجربه کرده است

به فاصله سه هفته مانده به پایان لیگ برتر، حمید استیلی از سرمربیگری استیل آذین برکنار شد و افشین پیروانی هدایت این تیم را بر عهده گرفت.

به نوشته سایت باشگاه استیل آذین، مصطفی آجرلو، مدیرعامل این باشگاه در این مورد گفته است: "پس از تساوی مقابل ابومسلم که با یک بازی ضعیف همراه بود و همچنین حذف از رقابت های جام حذفی، اعضای هیئت مدیره تصمیم به قطع همکاری با آقای استیلی و انتخاب آقای پیروانی به عنوان سرمربی گرفتند."

استیل آذین در هفته سی و یکم برابر ابومسلم، تیم هفدهم جدول بدون گل در خانه متوقف شد.

این تیم در اولین فصل حضور خود در لیگ برتر با حمید استیلی ۱۳ برد، ۱۰ تساوی و ۸ باخت داشته است و اکنون با ۴۹ امتیاز در رده پنجم جدول قرار دارد.

بارسلونا با اتوبوس به ایتالیا رفت

به دنبال فعالیت آتشفشانی در ایسلند و لغو پروازهای اروپایی، تیم بارسلونای اسپانیا با اتوبوس به ایتالیا سفر کرد.

بارسلونا سه شنبه شب در دور نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه سن سیرو با اینترمیلان دیدار می کند و تعطیلی فرودگاه های شمال ایتالیا سبب شده است این تیم با اتوبوس راهی میلان شود.

گواردیولا و تیمش یکشنبه شب را در شهر کن فرانسه سپری کردند و امروز (دوشنبه) به سفر زمینی خود ادامه می دهند.

باشگاه بارسلونا به هوادارانش هم پیشنهاد کرده است از راه های زمینی خود را به میلان برسانند.

رئال به یک امتیازی بارسلونا رسید

پس از توقف بارسلونا مقابل اسپانیول در هفته سی و سوم لالیگا، رئال مادرید با پیروزی برابر مهمان خود، والنسیا به یک امتیازی بارسلونای صدرنشین رسید.

رئال مادرید با دو گل گونسالو ایگواین و کریستیانو رونالدو در دقایق ۲۵ و ۷۸ تیم سوم جدول را شکست داد و به فاصله یک هفته تا پایان فصل، همچنان بارسلونا را تعقیب می کند.

اکنون بارسلونا با ۸۴ امتیاز در مکان اول است و رئال مادرید (۸۳ امتیاز)، والنسیا (۵۹ امتیاز) و سویا (۵۴ امتیاز) در رده های بعد قرار دارند

سایر بازی ها:

مالاگا ۰ - وایادولید ۰

تنریف ۳ - ختافه ۲

خه رس ۲ - راسینگ سانتاندر ۲

دپورتیوو لاکرونیا ۰ - آلمریا ۰

اتلتیک بیلبائو ۰ - ساراگوسا ۰

لیورپول تورس را از دست داد

تورس به احتمال زیاد به جام جهانی می رسد

فرناندو تورس، مهاجم اسپانیایی لیورپول به دلیل مصدومیت ادامه بازی های لیگ برتر انگلستان را از دست داد، اما می تواند در جام جهانی تیم ملی اسپانیا را همراهی کند.

این بازیکن ۲۶ ساله یکشنبه شب زانوی راست خود را به تیغ جراحی سپرد و به گفته سخنگوی باشگاه لیورپول ۶ هفته از فوتبال دور خواهد بود.

به این ترتیب، تورس در ۴ دیدار پایانی لیورپول در لیگ برتر حضور ندارد و همچنین شانس رویارویی با تیم سابق خود، اتلتیکو مادرید را هم در مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا از دست داده است.

لیورپول اکنون در مکان هفتم جدول لیگ برتر قرار دارد و روز پنجشنبه ۲ اردیبهشت (۲۲ آوریل) در دور نیمه نهایی لیگ اروپا با اتلتیکو مادرید دیدار می کند.

تورس این فصل با وجود مصدومیت های متعدد ۲۲ گل برای لیورپول زده است.

کادرفنی تیم ملی شنا استعفا کرد

کادر فنی تیم ملی شنای ایران در اعتراض به وضعیت نامناسب فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو از سمت خود استعفا کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در نامه استعفای مربیان تیم ملی بی برنامگی فدراسیون و تکروی سرپرست آن از دلایل این کناره گیری جمعی عنوان شده است.

بهزاد مهدی خبازیان، سرمربی و خشایار حضرتی، محسن سمیع زاده و پیروز افتخار معنوی، مربیان مستعفی تیم ملی شنای ایران هستند که پس از ۵ سال از سمت خود کناره گیری کردند.

لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا

در دور نخست مرحله پلی آف لیگ حرفه ای بسکتبال آمریکا، لس آنجلس لیکرز، صدرنشین کنفرانس غرب ۸۷ بر ۷۹ برابر اوکلاهما، تیم هشتم این کنفرانس به برتری رسید. دالاس ماوریکس ۱۰۰ به ۹۴ سن آنتونیو اسپرز را پشت سر گذاشت و پورتلند بلیزرز ۱۰۵ بر ۱۰۰ مقابل فینیکس سانز پیروز شد.

در کنفرانس شرق هم اورلاندو مجیک، تیم دوم این کنفرانس ۹۸ به ۸۹، شارلوت باب کتس را شکست داد.

No comments:

Post a Comment