Thursday, April 22, 2010

کروبی: شعبان بی مخ اوباش بود اما اینها حزب الله هستند؟

کروبی: شعبان بی مخ اوباش بود اما اینها حزب الله هستند؟

کروبی

کروبی: با زور و قلدری می شود مردم را ساکت و کنترل کرد اما اداره نه

مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی، برخوردهای طرفداران دولت ایران با معترضان را شبیه برخوردهای حامیان حکومت پهلوی با مخالفان دانسته و انتقاد درباره مصاحبه با رسانه های بین المللی را رد کرده است.

سایت سحام نیوز، متعلق به حزب اعتماد ملی، روز چهارشنبه، ۲۶ اسفند (۱۷ مارس) به نقل از مهدی کروبی نوشت: "ما درتاریخ می خوانیم وقتی دکتر فاطمی را پس از کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ در تجریش گرفتند در راه که او را می بردند به فرمانداری نظامی مشتی اراذل و اوباش به او حمله کردند و دکتر فاطمی را زدند و مجروح و خونین کردند، چطور آنها اراذل و اوباش بودند اما این ها با این کارهاشان نیستند"؟

بعد از آنکه مقام های دولتی ایران از برگزاری کنگره دوازدهم جبهه مشارکت ایران، از احزاب اصلاح طلب، ممانعت کردند اعضای شورای مرکزی این حزب به همراه جمعی از اعضای دفتر سیاسی و شاخه جوانان این حزب با مهدی کروبی دیدار کردند.

به گزارش سحام نیوز، کروبی در جمع اعضای جبهه مشارکت گفته است: "اگر در زمان شاه شعبون بی مخ دیگران را می زد از اراذل و اوباش بود اما اینها با همان عمل حزب الله هستند"؟

بسیاری از طرفداران محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران، مهدی کروبی را از جمله "سران فتنه" می دانند که به گفته آنها باید محاکمه شوند.

آن طور که سحام نیوز گزارش داده، مهدی کروبی در صحبت هایش بر حفظ نظام تاکید کرده و گفته است: "ما می خواهیم جمهوری اسلامی را حفاظت کنیم، ساختار شکن هم نیستیم. ما اینجور افراد سیاسی و روزنامه نگار و … را بازداشت و زندانی کردن، مطبوعات را بستن، سانسور و خفقان را حاکم کردن قبول نداریم."

گروهی از مخالفان کروبی روز شنبه ۲۳ اسفند (۱۴ مارس) بر دیوار خانه او شعارنویسی کردند و به این ساختمان چند طبقه رنگ قرمز پاشیدند.

سحام نیوز به نقل از مهدی کروبی می نویسد: "دو دفعه به درخانه ما آمده اند و بار دوم به در خانه جدید ما که هنوز ساکن آنجا نشده ایم، آمدند و مزاحم مردم و همسایه ها شدند و به در و دیوار رنگ پاشیدند و شعار نوشتند و دوربین های مدار بسته مجتمع را به سرقت بردند و شیشه های ساختمان را شکستند و به خانم یکی از همسایه ها توهین کردند. آیا این وضع برای جمهوری اسلامی ننگ نیست"؟

بر اساس گزارش ها، شماری از مردمی که در برابر واحد مسکونی مهدی کروبی جمع شده بودند، پلاکاردهایی در دست داشتند که او را به ارتباط با شبکه خبررسانی بی بی سی متهم می کرد.

او این اتهام را رد کرده است، با این استدلال که مصاحبه با رسانه های خارجی "یک فرصت است" و تحول تازه ای نیست.

کروبی گفته است: "در زمان انقلاب که بی بی سی اخبار را انتشار می داد و به گونه ای به پیشبرد انقلاب کمک می کرد اشکالی نداشت اما حالا انتشار اخبار اشکال دارد؟ اگر اینگونه استدلال شود پس باید حق را به شاه داد که می گفت انقلاب را بی بی سی راه انداخت و وحدت ارتجاع سرخ و سیاه، چطور حرفهای شاه نادرست بود اما حرفهایی که با همان منطق و محتوا از زبان شما گفته می شود درست است"؟

او در ادامه می گوید: "آیا در دوران مبارزه که آقای دعایی با اجازه و اطلاع امام رادیویی را که متعلق به دولت عراق بود و یا امام در فرانسه از همه خبرگزاری ها استفاده می کرد جهت انتشار اخبار نهضت، این دلیل وابستگی جریان مبارزه به حکومت عراق و بیگانگان بود"؟

مهدی کروبی بر اجرای "کامل قانون اساسی" تاکید کرده و آن را خواست مردم معترض دانسته است. وی ابراز امیداوری کرده که "با صبر و بردباری" مردم در سال آینده این خواست آن ها برآورد شود.

 

No comments:

Post a Comment